Regulamin
Regulamin
Obowiązuje od 2012-09-20
Sklep internetowy i stacjonarny SETZKE 85-796
Bydgoszcz ul. Nieduszyńskiego 10, działający pod adresami zegary.setzke.pl, kontrola.setzke.pl, datowniki.setzke.pl, tablice.setzke.pl, klamki.setzke.pl
prowadzony jest przez: Jacka Setzke, wpisanego do Ewidencji Działalności
Gospodarczej Miasta Bydgoszcz , nr NIP 554-101-80-14, nr Regon 002523423. Firma jest płatnikiem VAT.
Słowniczek:
Sklep
- sklep internetowy i stacjonarny działający pod powyższymi adresami,
sprzedający towary za pośrednictwem internetu lub zwykłej sprzedaży
sklepowej;
Klient - osoba fizyczna lub prawna dokonująca zakupów w Sklepie;
Przelew tradycyjny - płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto bankowe lub u spedytora;
Przyjmowanie i realizacja zamówień.
Sklep prowadzi sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem sieci
internetowej i stacjonarnie. Informacje o towarach i usługach Sklep
zamieszcza na swoich stronach.
Klientem Sklepu może być osoba
fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności
prawnych oraz osoba prawna.
Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez strony internetowe 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
Klient, przesyłając do Sklepu zamówienie, składa ofertę zawarcia umowy
sprzedaży zamawianych towarów lub usług ze Sklepem. Wysłane przez Sklep
potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail
stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej. W
przypadku zamówień z formą płatności "przy odbiorze", Klient otrzymuje
e-maila z prośbą o potwierdzenie złożonego zamówienia. Sklep ma prawo
zwrócić się do Klienta z prośbą o potwierdzenie zamówienia również w
przypadku innych zamówień.
W celu złożenia zamówienia Klient musi dokonać wyboru:
- zamawianych towarów,
- sposobu dostawy oraz adresu dostawy,
- sposobu płatności.
Każda transakcja dokumentowana jest fakturą VAT dlatego konieczne jest
podanie przez Klienta danych koniecznych do jej wystawienia,
W przypadku niedostępności towarów objętych zamówieniem i braku
możliwości realizacji zamówienia Klienta, Sklep zawiadomi o tym fakcie
Klienta najpóźniej w terminie 3 (trzy) dni licząc od daty zawarcia
umowy. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez
Klienta w zamówieniu.
W przypadku niedostępności części
towarów objętych zamówieniem, Klient jest informowany o stanie
zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma
następujące możliwości:
- częściowa realizacja - wybór
przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie zamówienia
dotyczącego wyłącznie dostępnych towarów, Sklep
zostaje zwolniony z obowiązku
realizacji zamówienia na towary niedostępne, - anulowanie całości zamówienia - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zwolnienie Sklepu z obowiązku realizacji zamówienia.
Jeśli Klient dokonał zapłaty za towar - Sklep zwróci należność lub nadpłatę za niedostarczony towar w ciągu 3 dni.
Zmiany w zamówieniach.
Klient może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu
wysłania zamówienia. Wprowadzanie zmian możliwe jest poprzez kontakt
telefoniczny lub e-mail-owy.
Ceny towarów.
Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu
podawane są w złotych polskich bez podatku VAT. Cena podana przy każdym
towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen towarów.
Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach
złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny.
Koszty dostawy zostaną uwzględnione w wystawionej fakturze.
Dostawa towaru odbywa się na koszt Klienta w wybrany przez niego i
określony w zamówieniu sposób. Informacje o proponowanych kosztach
dostawy dostępna jest w menu głównym pod hasłem <DOSTAWA>.
Czas realizacji zamówienia.
Na terytorium Polski zamówienia są dostarczone za pośrednictwem firmy
kurierskiej na adres
wskazany przez Klienta. Klient ma możliwość odebrania zamówienia przez
swoją spedycję. Zamówienie na towary jest wysyłane w chwili
skompletowania całego zamówienia. W przypadku firmy kurierskiej wysyłka
następuje w następnym
dniu roboczym.
Do innych krajów zamówienie może być
dostarczone tylko przez Pocztę Polską lub firmę kurierską ale tylko za
zgodą właściciela sklepu. Właściciel może odmówić wysyłki do krajów nie
gwarantujących prawidłowej obsługi przesyłki.
Klient, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić
stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia
opakowania należy, w obecności kuriera , sporządzić
protokół szkody. Protokół szkody przesłany do Sklepu wraz z reklamacją
ułatwi jej rozpatrzenie.
Formy płatności. Rozpoczęcie realizacji zamówienia.
Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na terytorium Polski:
- płatność przy odbiorze. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zakończeniu procesu składania zamówienia,
- przelew tradycyjny. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po wpłynięciu wpłaty na konto Sklepu.
Zamówienia z dostawą poza terytorium Polski mogą być tylko realizowane
przez przelew tradycyjny. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po
otrzymaniu przez Sklep wpłaty na konto.
Sklep zastrzega sobie
prawo do wyłączenia formy płatności "płatność przy odbiorze" Klientowi,
który nie odebrał kiedykolwiek zrealizowanych zamówienia "płatnego przy
odbiorze", bez względu na formę dostawy. Przywrócenie formy dokonania
zapłaty "płatność przy odbiorze" dla danego Klienta może nastąpić tylko
za zgodą właściciela Sklepu.
Reklamacje.
W
przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, na którą składa się
też dokumentacja zdjęciowa i opis produktu na stronie internetowej,
Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie.
Uprawnienie to przysługuje w ciągu 2 (dwóch) lat od daty doręczenia
towaru, pod warunkiem zawiadomienia Sklepu o niezgodności w ciągu 2
(dwóch) miesięcy od jej wykrycia.
W takim przypadku Klient powinien odesłać towar na adres Sklepu.
Do odsyłanego towaru należy kopie faktury .
Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
Sklep, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki z
reklamowanym towarem, ustosunkuje się o złożonej reklamacji i
poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. W przypadku uznania
reklamacji, Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub
zaoferuje mu inne, dostępne w Sklepie towary do wyboru. Koszty związane z
odesłaniem towaru reklamowanego (paczka ekonomiczna), Sklep zwraca po
pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.
Prawo odstąpienia od umowy.
Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku "O ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny" Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupu w celu
niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, może odstąpić od
umowy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki.
Zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy jest możliwy, jeśli towar
nie był używany ani nie został w żaden sposób zniszczony. Zwracany towar
należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy
Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.
Sklep dokonuje zwrotu należności za zwrócony towar w ciągu 7 (siedmiu) dni roboczych
Zwrot należności Klientom.
W przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących Sklep do zwrotu
należności wpłaconych przez Klienta na konto Sklepu, zwrot ten następuje
maksymalnie w ciągu 7 dni roboczych.
Jeżeli Klient dokonał
płatności przelewem bankowym to zwrot należności następuje na wskazany
przez klienta rachunek bankowy.
Sklep nie ponosi
odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub opóźnienie
terminu zwrotu, jeżeli Klient, pomimo wezwania przesłanego na jego adres
mailowy, nie wskaże numeru konta bankowego, na które ma nastąpić wpłata
lub gdy nie przekaże Sklepowi wszystkich danych koniecznych do
dokonania wpłaty. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie
zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu
przekazania przez Klienta błędnych danych osobowych (imię, nazwisko,
adres) lub błędnego numeru konta.
Składając zamówienie w
Sklepie, Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w
bazie danych Sklepu oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji
umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak
brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zrealizowanie zamówienia
przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych
danych osobowych.
Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z
dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. Nr 101 z
2002 r., poz. 926 z późn. zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich
osób trzecich.
Postanowienia końcowe.
Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sklepem.
Towary prezentowane na stronach www Sklepu internetowego nie stanowią
oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacja o towarach
zamieszczona na stronach www nie oznacza, że towary są dostępne w
magazynie Sklepu lub u jego dostawców.
Sklep nie ponosi
odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów
pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta
oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie
zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
Sklep nie
ponosi odpowiedzialności za błędy w obsłudze zamówienia lub innych
dyspozycji Klienta, powstałe wskutek przekazania przez Klienta błędnych
danych.
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za transakcje
dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do
konta Klienta w wyniku niedochowania zasad ostrożności przez Klienta
przy posługiwaniu się loginem i hasłem do konta.
Sądem
właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest
sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca
wykonania umowy.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w
szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z
2002 r., poz.1176, z późn. zm. ) oraz przepisy Ustawy o ochronie
niektórych praw Konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22 z 2000r. ,poz.271 z późn. zm.)
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 20.09.2012 r.
Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany
Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sklep, nie
krótszym niż 7 dni od daty udostępnienia ich na stronie www.merlin.pl.
Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego
Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu
złożenia zamówienia.